قام اربعة طالبات من كلية اعلام جامعة MSA بعمل حملة توعوية باسم “مش بيعة وشروة” لتسليط الضوء علي مشكلة المبالغاة في تكاليف الزواج في ومدي تأثيراته السلبية علي المجتمع المصري.
There are Four students from Faculty of Mass communication at MSA University launched an awareness campaign called “msh be3a w sharwa” to highlight the problem of exaggerating the costs of marriage and the extent of its negative effects on Egyptian society.
”مش بيعة وشروة” هو يعُتبر مشروع تخرج لتوعية الناس بمشكلة تكاليف الزواج الكبيرة وقد انشأ تلك المشروع كل من اميرة عمرو، نادين عمرو، سلمي هشام، بسنت اشرف وهم في قسم الدعاية والاعلان و العلاقات العامة ، وهذه الحملة تحت اشراف الدكتورة/رانيا شعبان ، والدكتور المساعد/ ميرموندا النحاس.
“Not a sale or a purchase” is considered a graduation project to aware people about the big problem of marriage costs. This project was created by Amira Amr, Nadine Amr, Salma Hisham,Passant Ashraf, and they are in the Department of Advertising and Public Relations, and this campaign is under the supervision of Dr. Rania Shaaban, and Assistant Dr. / Mermonda Al-Nahas.
تركز حملة مش بيعة وشروة علي تسليط الضوء علي بعض الاسرة المصرية التي يتمسكون بالعادات والتقاليد التي لم تعد تواكب العصر الحالي وهي انهم يستخدمون اساليب الضغط والجشع الشديد مع اولادهم قبل اتمام الزواج وذلك عن طريق الزامهم بشراء العديد من الاشياء التي لا داعي لها وايضاً يقوموا بشراء الاشياء الثمينة والمتكررة بلا هدف والذي قد يؤدي بهم في النهاية إلي الديون و الغارمات و كثير من النتائج السلبية الاخري
the campaign focuses on highlighting some of the Egyptian family that cling to customs and traditions that no longer keep pace with the current era, which is that they use pressure and extreme greed methods with their children before the completion of the marriage by obliging them to buy many unnecessary things and also buy things Precious, repeated and aimlessly, which may lead them in the end to debts, fines, and many other negative consequences
قام الاربع فتيات بالعديد من الابحاث حول المبالغاة في تكاليف الزواج في مصر لاظهار الاسباب والنتائج التي تدفع الأسر المصرية للتمسك بتلك العادات والتقاليد علي الرغم من عدم وجود الماديات الكافية وايضاً قاموا بالاستعانة ببعض الاشخاص المؤثرين و اجروا العديد من المقابلات مع هؤلاء الناس لفهم الدوافع الحقيقة من وراء طلب كل تلك المبالغ الضخمة.
The four girls have done a lot of research on the exaggeration in the costs of marriage in Egypt to show the reasons and results that lead Egyptian families to adhere to these customs and traditions despite the lack of sufficient material and also they used some influential people and conducted many interviews with these people to understand the real motives behind He asked for all those huge sums.